Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 24 januari 2012

vackert vinter väder

Iskallt visserligen men ändå! Vilket underbart väder. Jag jobbade kort dag idag och var ute en liten stund på förmiddagen. Jag han göra lite roliga saker med barnen först och fick mitt humör boostat av en underbar förälder som bara ville berätta att barnet på morgonen efter en veckas sjukfrånvaro "verkligen hoppades att Annkin var där" eftersom allt var så roligt på Dagis då...och så undrar man ibland varför man envisas med att gå till jobbet i ur och skur.

Egentligen undrar jag inte alls, jag skulle önska att det fanns två dagar varje dag så man kunde hinna att vara på alla jobb hela tiden och ändå hinna vara i stallet varje dag. Fisiken att det är så snålt med tid...



Nattis ville ta med en kompis till stallet och det passade väldigt bra idag eftersom Fabian tappat en sko och hovis inte kommer förrän i morgon. Idag hade vi inte något stalljobb heller utan kuinde borsta och mysa innan det blev en nybörjartur i paddocken och ett varv runt Karis lycka. Nattis han trava lite och ta en liten galopp i pudersnön. Det såg så härligt ut! Jag har hört att det ska snöa på fredag igen så kanske att jag kan få en härlig snögalopp på lilla Fabbe också. Sen kan snöhellvetat faktisk försvinna för jag vill köra transport!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar