Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 22 januari 2012

ett år sedan...

Mormor dog för ett år sedan, imorgon om jag minns rätt. Igår var vi hos Morfar på Näset och firade hans 97 års dag. Om en vecka flyttar han till Bjöla med utsikt över hamnen, kanske att det kan vara trevligt fram i vår när båtarna kommer i sjön? Fast flytta vill han inte..."Tänk om mormor vetat vad som händer med vårt hem efter alla år..." Jo men tur då att hon slapp detta! Att flytta en sista gång i livet. Det kan inte vara lätt att se det som ett sista äventyr, det förstår man nog. Fast han förstår att han måste för allas skull och mest sin egen även om det känns som om han ska låsas in på livstid. Lite sanning ligger ju i det men inte är man mer inlåst där än han varit i sin stol på näset efter att kroppen sagt sitt? Kanske ser han det så om ett par veckor.

Men Mormors saker är omhändertagna, åtminstone blommorna. Och i trädgården blommar en av hennes favoriter, julrosen...det sista jag pratade med henne om innan hon gick bort. Älskad och saknad...

1 kommentar:

  1. Åh vad fint den blommar :):) Vacker bild med snön i bakgrunden, känns riktigt juligt...<3

    Puss o Kram

    SvaraRadera