Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 23 januari 2012

i natt kommer jag sova gott...

Jag är nästan säker på det i varje fall. Jag jobbade över en timme idag eftersom det var sjuk personal på jobbbet. Jag hade ett samtal som jag visste skulle ställa krav på förmåga att "mötas" och kände att det blev så bra man kan förvänta sig. Sen hade jag stallet och åkte direkt dit för att mocka och fixa maten till alla hästarna innan jag tog in dem från hagen. Det var riktigt härligt att få stå där och kasta hästskit och tänka på ingenting ett tag. Sen kom lite folk så då fick jag "kasta lite skit" med dem också och det är ju alltid trevligt. När jag kom hem stod middagen på bordet, Dottern bubblade som en flaska champagne eftersom hon åkt bob hela eftermiddagen med sin kompis och de har sååå barnsligt kul hela tiden. det går inte annat än att vara nöjd då.

Min kurs började idag klockan 10.00. Det gjorde inte jag för jag hade fullt upp med att jobba just då. Sen på rasten när jag började skriva första uppgiften raderade jag mitt inlägg tre gånger innan jag gav upp och gick och lekte mad barnen i stället. Nu på kvällen gick det betydligt bättre. Skriv en A4 om dina förväntningar, din efterenhet av teknik och pedagogisk utveckling...det var ju inte så svårt. Nästa uppgift är att beskriva sina förkunskaper i de olika områdena utförligt...när ska man lära sig något tänker jag...som läste hela första boken i går. Vilka böcker ska man läsa? Får man välja eller måste man läsa alla? Vad ska det hela gå ut på?

Hoppas det blir en spännande kurs:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar