Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 7 februari 2012

larmat

Idag gick larmet hemma i huset. Man blir lite oroligt när de ringer. Jag slutade precis så jag kunde snabbt ta mig hem för att kolla vad som utlöst rörelsedetektorn. Smög således runt huset för att se om det fanns sönderslagna rutor innan jag vågade mig in i huset. Som i värsta deckaren låg en skruvmejsel på hyllan som jag beväpnade mig med och smög upp för trappan...Fast jag kände att huset var tomt så jag var inte direkt orolig. I köket fanns boven till dramat. Kylskåps dörren stod vidöppen!

Stax efter såg jag en man smyga runt huset...det var ju bara att öppna dörren och släppa in honom.Visa leg fick jag göra, det behövde inte han, det stod väktare över bröstet på honom. Funderade på om jag skulle be honom titta igenom huset lite noggrant. Det är ju inte var dag man kan locka in en man med uniform i sovrummet menar jag! Jag motstod frestelsen även om den var stor (han så inte helt oäven ut...) i stället konstaterade vi att det nog var kylskåpsdörren. Framför den satt en tjock katt och tittade på oss och en pall var placerad precis framför kylskåpet så det var ett tydligt scenario. Ack så fel han hade.

Vad som verkligen hade hänt var att tejpen släppt på kylskåpsdörren och den glidit upp. Jo vi tejpar fast vår dörr, inte helt normalt jag vet...men det är så vi gör saker här. Förs måste något vara ohjälpligt sönder i ett par år innan vi tar oss i kragen och köper nytt. Det enda felet på kylskåpet är att dörren inte stänger sig. Det är väl inget problem eller? Mer än att man varje gång man ska öppna dörren drar i den innan man kommer i håg tejpen...och att den släpper efter ett visst antal öppningar per dag, uppenbarligen...

En gång hade vi en droppande kran. Vi samlade upp vattnet i karaffer  för att inte slösa. Sen gick det på ett kick att byta och så satt vi och ojjade över att vi inte gjort det tidigare. Kanske att man skulle lära av sina misstag? Men neeej, vi ska inte köpa nytt förrän det gamla är riktigt, riktigt sönder. Alltså när vi kommer hem till köttsås på golvet och det inte går att startas om det med elkablar...så gör vi...och sen grälar vi om vems fel det är att man inte kollat om tejpen var tillräckligt klistrig för att hålla hela dagen. Vi är helt STÖRDA!

4 kommentarer:

  1. Något Störda :D:D:D:D Men å andra sidan Ni kan ju inte anklagas för att inte använda saker tills dom faktiskt behöver bytas ut :D:D:D En liten fråga bara...Hur mycket kostar utryckningen från larmfirman???? ;)

    SvaraRadera
  2. efter en irriterad dag berättar maken att han köpt ett nytt kylskåp på vägen hem...tror att han började fundera på vad firman tar per utryckning...jag funderar på om det alltid är samma snygga väktare som dyker upp;)

    SvaraRadera
  3. Hahaha, antagligen inte, hade ni väntat på nästa utryckning så hade en sån där äckelsnubbe dykt upp och det hade kostat som ännu ett halft kylskåp :D Så bra jobbat Karl - snygga män kan man titta på utan att betala en förmögenhet :D Lovar att du ska få glutta på ett gäng snygga cowboys här borta om en månad :D

    SvaraRadera