Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 11 februari 2012

lycka är...

tex att man har värdens bästa ponny att åka till på lördagmorgon. Både Maken och Nattis är sjuka så hemma är inget roligt ställe att vara. Lite synd om Dottern tycker jag allt för hon bytte bort tisdagens ridning och så blev hon av med dagens också...Fast man får faktiskt inte rida med 38.6 i feber...Tyvärr var det just denna lördagen vi hade med Josse och Ellen och vi skulle fika och ha trevligt så lite besvikna tror jag båda barnen blev...det blev inte jag för jag fick rida en dag till!!!

Idag var Fabian jätte pigg och trevlig. Vi tränade massor av olika saker och han gjorde rätt hela tiden. För första gången sedan Fabian kom blev han också riktigt rädd! Någon skjöt med luftgevär i skogsbrynet ganska nära oss. Han reagerar lite som en hund tycker jag...men det var över på två sekunder men just då var jag glad att jag har bra balans... tvärstopp stilla stående stirrande mot HOTET i några sekunder innan vi fortsätter som om inget hänt...Tänker på hur det brukade vara när man satt på kära Scarlet...fast henne hade jag faktiskt inte suttit på där vi står nu...oftast legat i backen på...


Vi  tränade också på att Rygga idag. När vi fick Fabbe försökte Amy få oss att rygga ett steg och fatta galopp ur det. Det gick inte ens när hon stod vid bogen och petade och vi samtidigt sa Backa...men vi har tränat och tränat och nu tror jag att vi nästan kan säga att vi kan det. Så nu kan vi lägga ryggning till listan vi lärt Ponnyn efter vänster galopp och öppna/sluta (vilka vi fortfarande får slipa lite till på) Nu är det bara att få en stabil form som saknas även om jag tycker det börjar se trevligt ut för det mesta...



                                                                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar