Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 12 februari 2012

Manusförfattare...

Det skulle kunna vara mitt nya arbete...Det är ju ganska kul. Fast jag är inte så bra på det. Det är inte alls som att skriva en berättelse! Nej först och främst måst man ha rätt FORMAT OCH  LAYOUT...skriva siffran på rätt rad använda versaler på rätt ställe och så...och sen ska det bara vara vad man kan se som ska skrivas...inte vad de känner och tänker...Jaha.Tillbaks till ruta ett igen. Läsa i boken...skriva. Usch vad trist texten blev!!! Flera timmar senare med rätt TYPSNITT ser det ut som ett MANUS...fast frågan är om det funkar som ett manus...Så nu ska jag rita ett bildmanus...Det behöver inte vara snyggt bara man ser hur kamera vinkel rekvisita och annat jidder ska vara i fotot... Jag vill ju skriva vad jag tänkt också...men det finns bara tre rader att kladda på och vad ska man kladda där???

Tillbaks till boken igen...där står bara att bildmanus kan vara bra att ha. JA?!

Så tittar vi lite på Ponny akuten och bläddrar bland bilder på Facebook istället...vilken söt ponny vi har...

Nej det var ju kragen...Ett ordentligt tag i den... Känner mig lite tung i luftrören nu när jag känner efter faktiskt. Undrar om Makens och Dotterns förkylningar ska drabba mig? Det hinner jag inte för på söndag ska jag vara klar med uppgiften och jag har massor av jobb hela veckan.

Scen 1.  manusförfattarens POV. köket - kväll

Datorns tangenter smattrar när författaren skriver på sin blogg. Framför henne står en kopp te och på bordet ligger papper utspridda. Tre böcker ligger uppslagna och blyertspennan ligger slängd åt sidan. En man talar i telefonen (O.S) Handen lyfter te koppen till munnen och hon sörplar. Teet är varmt.

                                                       FÖRFATTAREN
                          -Satans jävla skit vad jag hatar den här kursen!
                                                                                                            Tonar ut

2. INT. KÖKET - SEN KVÄLL

Allt är mörkt  och tyst....                                                                                                           slut

2 kommentarer:

  1. Hahahaha Värsta Bergman filmen eller kanske Norén?? Låter inte kul det där och låter som vi är ganska exakt likadana :D Sitter här med en excelfil...nä men oj en status uppdatering på facebook...excelfil...nä men oj ett mail...excelfil...nä men bäst att skriva av mig på bloggen då kan jag nog fokusera bättre sen...nä men oj facebook...var gjorde jag av excelfilen....:D:D:D:D:D:D Systrar eller???!!! <3

    SvaraRadera