Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 13 februari 2012

Stärkta vita kragar!!!!

Oj vad styva de är...men jag fick ett rejält tag i går och ryckte upp mig...Och vilket ryck det blev...fyra böcker simultant lästa och tre webb sidor till olika filmskolor öppna...fram och tillbaka...hur var det nu...och simsalabim! Där satt den...eller vad man nu säger. Eftersom jag läst mitt manus tretti gånger, tittat på bilderna (de ser ut som en kladdig serie...) och skrivit ihop en motivation på en A4 buntade jag ihop och slog ihjäl dem och skicka de till Lappland...Umeå alltså närmare bestämt.

Jag tror inte att jag kan se fram emot att bli uppringd av Lars von Trier inom närmsta veckan eller så...eller kanske inte alls men det får finnas gränser för hur mycket tid jag vill lägga på en uppgift som man kan få G som högsta betyg på. Lite nöjd är jag dock men jag insåg när jag skrev motiveringen till manusets utformning att jag helt glömt bort hur man gör sidanvisningar och litteratur hänvisningar på korrekt sätt. Men räds icke tänkte jag och googlade det hela. Visste ni tex att man kan välja på Oxford och Harvard systemet när man hänvisar till källor i en uppsats? Funderade ett kort tag på att lägga in det som kuriosa men insåg att en hänvisning till utomkurslitteratur var tillräckligt (om nu en hänvisning till Blair Witch Project är litteraturhänvisning...fundera på den kopplingen till mitt barnprogram för 3 åringar ni!)

Jag tänkte nu ta det lugnt ett tag med tanke på att söndag denna vecka är sista inlämningsdag. Men så råkade jag se att nästa uppgift ska vara klar den 18 mars...ups då har jag inte kommit hem från USA så det är väl bäst att vara klar med den uppgiften före avresa kanske...

Synopsis till en dokumentärfilm om lärande i förskolan...hej och hå...kan någon skicka lite stärkelse?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar