Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 18 februari 2012

Vårkänning 2...

Inte alls så fantastisk som gårdagens...Idag åkte vi till stallet med en av Nattis Kompisar bara för att riktigt få känna hur underbart det är att ha egen ponny...Regnet strilar ner och det blåser från sidan. Blöt Ponny hämtas in och görs i ordning. Vi går till padocken där ponny helst inte går alls och går han är det på sidan. Halt och jäkligt i snömodden. Ponnymorsan står med ryggen mot vinden och surplar kaffe ur muggtermos för att hålla sig varm. Regnet tränger sig långsamt men säkert in genom neonepran byxor, täckjacka mössa vantar...vi beslutar att ta en promenad i skogen i stället. Det går ju fint men nu är även skorna genom blöta...

Fika i uppvärmd sadelkammare gör gott och som tur var har jag extra kläder i en låda på stallet så efter att ha krupit i fleece byxor och regn kappa i stället känns livet lite bättre, fast nu längtar man efter en varm dusch. Nånstans under de här blöta kalla timmarna ringer telefonen och jag blir erbjuden en plats på PRK... Mmmm ridhus och bra galoppvägar i skogen...jag tackar förstås nej för vi har ju världens bästa stall och jag gillar verkligen att stå ute i regnet och titta på när Dottern rider. Det ger en sån härlig vårkännsla! Även om det är trevligt på Partille har de igen möjlighet att hjälpa till med in och utsläpp och fodringar...Det blir för mycket jobb helt enkelt om man ska hinna jobba också. Dessutom är det dålig tillgång på ridtider i ridhuset så det enda man vinner är väl att få rida fram och tillbaka till Kallegran! Och om det blir som jag tänkt kommer jag snart att kunna åka med transporten och göra det ändå... Fast jag ska erkänna att när regnet nådde ända in till nacken, då var jag lite frestad ;)

Nu ska jag genast ta och läsa en bok eller så innan jag ska gå på middag i storskogen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar