Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 19 februari 2012

Söndags stek

Jo den står på spisen och jag är så nöjd så nöjd... Jag läste en halv bok efter frukost, bestämde mig för vad min film ska handla om och läste igenom ett par kapitlet jag skummade förra gången i media boken. Jag kan inte direkt påstå att jag tror att jag någonsin kommer att ha användning för all den onödiga kunskap jag knör in i hjärna just nu. Mest kommer den bli ett handikapp i livet. För nu vet jag hur manus författaren lurar mig att tro att filmen är värd att titta på. Och hur ljudteknikern gör för att öka spänningen. Jag kommer inte att kunna se en bra film igen utan att analysera både det ena och det andra...

Nattis kom vid ett tiden och undrade om vi inte kunde göra något...Varför inte... vad vill du göra? frågade jag ingen aning bara nåt... Så det blev en sväng till Allum där jag köpte ett par tröjor till henne på rea och tulpaner till mig själv. Sen städade jag faktiskt lite i köket. Tog ner julgardinerna och så. Tyckte det var dags på nåt sett, för att matcha vårt nya kylskåp som är så rent och fint och inte behöver tejpas alls.

Nu väntar vi på Ponnyakuten och att middagen ska bli klar. Funderar på vad vi ska köpa på mässan och hur mycket pengar vi kan göra av med. Vad behöver vi? Vad behöver Ponnyn (ingenting ingenting men vad ska man göra när man inte har vett i skallen?)

Finns det något mer sätt att undvika att gå tillbaka till boken om ljudbild eller synvilla? Snälla?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar