Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 25 februari 2012

AHHH...

Vilken dag man haft, igen:)  Och så grymt ont i fötter och kropp man har. Det var upp med tuppen i morse och sen till stallet för att fylla hönäten och fixa kvälls fodret... Eftersom vi hade en bra morgon bestämde vi oss för att börja med en god gärning och mocka för alla i stallet så de skulle slippa stressa dit under dagen D.

det är ju Gothenburg horse show den här helgen och för första gången på sex år tog vi inte ledigt på fredagen utan har haft heldags biljetter till idag. Det ska vi nog inte göra igen. En dag är alldeles för lite för denna folkfest! Jag älskar att gå på mässan och prata med kunnigt folk och köpa massor av saker jag måste ha (men inte alls behöver) Sen träffar man ju massor av folk man känner och en del man tycker om men aldrig ser. Till exempel mitt gamla ridgäng från Råda som var otroligt roligt att prata med igen, min kompis Sussie som jag brukade träffa varje vecka i så där sex år innan hon flyttade ut på landet...sist vi sågs var på min födelsedag... Det är trist att tiden går så fort och att man nånstans prioriterar jobb framför annat. Inte bra!

Tävlingarna var väl ok. GP ponny var roligast...Roffe rev på sista hindret och gjorde oss besvikna. Dottern var väldigt nöjd ändå för hon fick köpa tre nummer av strallgänget på tuva och sen köpte hennes goda Moder ett schabrak i limegrönt som broderades med Dotterns Namn. Mycket snyggt! Själv köpte jag ett nytt träns (som jag behöver till hösten först) ett nytt bett som jag ska testa och växla med, ett rött fleece täcke ifall vi skulle åka transport eller träna oss svettiga nån gång...och en lila vojlock bara för att det är så svårt att hitta vojlockar och min vårjacka är lila...och strumpor förstås. Av mina saker var det inget som kostade mer är 200 kr (det var målet idag, att handla billiga prylar jag behöver...Nattis blev ju lite dyrare men hon är så glad för det att det var värt vartenda öre...

Bästa köpet idag var ändå en röd nackkudde i lättviktsmaterial som jag hoppas ska rädda nacken när jag flyger över till USA om ett par veckor. Jag har insett idag att det är väldigt kort tid  tills jag åker så jag borde börja fundera på vad jag ska packa...fast det blir väl som vanligt så att jag öppnar väskan nån dag innan jag åker och kastar ner det man behöver...Syrran har säkert möjlighet att låna ut det jag inte får med mig...jag skulle bar vilja komma på nåt bra att ta med till hennes svär föräldrar som verkar så underbart trevliga, man vill ju visa sin uppskattning på nåt sätt som inte är pråligt eller vulgärt...ni förstår vilken utmaning för mig!

Nej nu tror jag att min kvälls whisky har verkat i halsen och huvudet. Dags att krypa i säng. Imorgon måste jag göra min fjärde uppgift och skicka in den så jag kan ägna mig åt reseplanerade istället

1 kommentar:

  1. Och det jag inte har kan vi ju åka och shoppa :D Ang svärföräldrarna...Nån fin riktigt svensk duk eller kökshanddukar med matchande saker eller liknande är väldigt populärt!! Åh en jättebra idé är Påsk motiv! Dom har ju helt andra motiv här!! :D:D:D Bara några tips, Puss!!

    SvaraRadera