Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 14 februari 2012

Sportlovs aktiviteteter

Det är sportlov den här veckan. Jag märker av det genom att det är ett par barn lediga på jobbet, annars är det inte så mycket mer sportande än vanligt. Kanske till och med mindre. Nattis blev mirakulöst frisk ganska fort från sin förkylning så idag kunde hon rida igen. Jag njöt riktigt mycket av att få ha Fabbe själv hela förra veckan  (våra dagar). Men idag var det roligt att vara Ponny morsa! Först skrittade Nattis och Tyra ut en sväng i skogen innan de skulle busa lite på Karis. Tyvärr var marken så gropig och hal att Fabbe halkade riktigt illa och gick ner på Knä i snön. Hela pannan var i marken och jag han faktiskt skrika till innan jag såg att det gått bra. Nattis låg i snön igen fast den här gången gick det betydligt långsammare än sist.

Vi gick upp till padocken i stället och lekte lite. Snön föll först lite försiktigt och det var tillräckligt kallt för att det skulle gå att trava lite. Vi hade med tömmar och en pulka och körde lite pulkatolkning i snön. Först fick jag åka, sen Tyra... Jag fick sitta upp och dra Camilla och sen Nattis. Fabbe var jätte duktig, inte ett dugg skrämd av tjoande människor och skrapande pulka i hasorna...Tror jag skulle vilja köra in honom egentligen...hade varit väldigt rätt ponny för det.

Vi skrattade och njöt verkligen av snön idag. jag tror vi var ute i en och en halv timme eller till och med mer! Vansinnigt kul var det. Tyvärr var kameran något seg, antingen pga, kylan eller att batteriet laddat ur... Men bildbevisen kommer här ändå:) Gissa om det känns härligt i magen att leka med sitt barn trotts att vi blivit något äldre båda två?!



1 kommentar:

  1. Åh vad härligt det ser ut!!!! :) Du får köra in honom så jag kan åka hjul buren pulka efter honom i sommar :D:D:D Underbart att ni har så roligt ihop <3

    Ska visa dig vart jag vill bo sen...väldigt nära men dom har hästar och lamor i sina trädgårdar, kan tänka mig att ha en ponny eller 2 där...fast nån annan får ju rida dom såklart :D:D:D

    SvaraRadera