Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 5 februari 2012

Titta mossan en hel arme av tomtar!

Nu har de kommit hem! Mina tomtar...de har bott hos Mormor i massor av år men vi har hela tiden vetat att vi hör i hop...tomtarna och jag...Man har ju tomtar på loftet liksom. Nu står De i fönstret och tittar lite uppfodrande på mig...Har du tagit hand om djuren? Sett till att skörden kommit in i tid? Städat skrymslena i huset och i ladugården? Satt fram gröt till tomten när det är kalla nätter och gett småfåglarna en havrekälke? Inte?

Nej det är ju just därför jag behöver mina små tomtar, för att få gjort det där som jag aldrig riktigt hinner...städad i vråna och så där. Nu kan ju de gott  hjälpa till tycker jag, de är ju ganska många i min tomte armè, 21 faktiskt om man ska räkna. Fyra har legat i jullådan och de andra kom hit idag..så nu är hela klanen samlad...Det känns bra. En del ser väldigt snälla ut, kloka på nåt sätt. En är skräckslagen och några ser lite elakt folkilskna ut...det är de man ska akta sig för har jag hört...folkilskna tomtar alltså. Bäst att städa undan lite trots allt...

Jag har förövrigt skrivit ett MANUS idag. Med syfte, målgrupp och synopsis och allt. Kanske att jag ska läsa kurs litteraturen om hur man skriver dramaturgi innan jag skickar in den men jäklar vilken story! Skräckfilm för treåringar...nytt grepp för Bollibompa kanske? Nu ska jag bara rita en storyboard och komma ihåg vad bildutsnitt är för något så är jag klar...undrar vilken nivå man ska ligga på en sån här kurs? Nej jag ska nog satsa på min artikel istället, den känns som om den är användbar i verkligheten. Skitkurs! Fast den är bra tror jag...Undrar om inte tomtarna kan hjälpa till med manus författandet? Kanske inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar