Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 24 september 2012

fantastiska höst

Nåväl en dag i vart fall med fantastiskt väder bland allt tråkiga regn som varit. Jag gick och la mig runt nio i går kväll helt slut efter helgen och ställde klockan på 8.00. Tänkte att jag skulle sova ut riktigt bra men jag vaknade före sju alldeles utvilad och glad. Efter en härlig frukost med kaffe och tidning bytte jag om och drog till stallet. Dagens plan var att vara lite flexibel. Verkade Fabian väldigt trött efter gårdagen skulle jag ta en promenad i skogen. Var han pigg lite lätt dressyr.

istadig eller??? (september -11)
Fabian var jättepigg och vi hade ett av de bättre passen vi haft! Igen! Det känns som om det bara går bättre och bättre med ridningen. Jag tror att det till viss del beror på att Fabian fått muskler och kondition och helt enkelt börjat lära sig vad en bra form är. Men lite tror jag också beror på att jag sitter lite bättre på honom. Jag behöver inte bråka så mycket längre utan följer lite bättre. Det känns som om vi leker tillsammans nu. Innan var det som ett krig varje gång. Jag minns när varje pass såg ut så här...Det ser ut som om vi tänker samma tanke, jag och hästen... Typ " ge dig för fan...."

Sen gör det ju inte saken sämre när det glittrar dagg i spindelväven och dimman långsamt lättar för att släppa fram solen genom den glesnande grönskan. Jag hade inte ett dugg bråttom heller utan kunde gå runt och njuta av min morgon.

Jag han till och med duscha och äta lunch i lugn och ro innan jag åkte till jobbet. Mitt goda humör satt i hela dagen. Kanske att det dalade lite i slutet när hungern började sätta in under planeringen. Det är inte så lätt att få gjort det man vill få gjort när man är många viljor i ett stort arbetslag...

Nu är det snart dags att krypa till kojs igen för imorgon ska jag både hinna jobba och träffa en kompis efter jobbet. På stan!!! Det var inte igår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar