Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 23 september 2012

Tävlingssöndag

Jag tror kanske att mor var mer laddad än någon annan och oj så sugen jag blev på att hoppa lite, det var så länge sedan. Hinder på 40 cm ser väldigt inbjudande ut! Vi fick gå upp väldigt tidigt bara, det är nackdelen. Fabian putsades, flätades och stylades efter konstens alla regler. Han blev väldigt snygg tycker vi...Fast han behöver tagga igång lite för att vara verkligt stilig. Det var mycket svårt att tagga igång idag... Vi kom klockan tio och först vid elva började hon skritta fram. Fabian står som en ängel och myser men när det väl är dags så är det svårt att komma igång. Framridningen var på grusplan och i tältet vilket var väldigt mycket för lite för att komma igång på.

Framskrittning  

Men när de kom in i ridhuset gick det bra. Rosett i båda klasser och ärevarv först med ponnysarna och sen med storhästarna. Fabian sköter sig som om han inte gör annat än åker och umgås med främmande hästar. Maken kom och tittade på 60 klassen vilket Dottern var mycket lycklig över. Det gick faktiskt bättre på 60 än på 40.


Fika i transporten



Det var lite småstruligt med lastningen på Öjersjö men på Partille gick han på direkt och stod snällt inne i transporten medan vi fikade lite. Han hade ju gott hö där så det var väl precis vad han behövde. Jag tror han var väldigt trött, inte i kroppen kanske men mentalt. Nattis var uppsutten mellan 11 och 13 så det var lite väl mycket kanske. Jag vet faktiskt inte vem som var tröttast när vi landade i stallet igen...

Jag provade att lasta av genom att dra i svansen idag. Det gick väldigt bra. Nu tror jag att jag ska börja träna på att lasta honom själv eller ännu hellre han lastar sig medan jag dricker kaffe...

Nu är man hemma trött och skönt avslappnad. Två långa dagar i stallet efter varandra tar ut sin rätt även om det är väldigt roligt:)

Två rosetter till samlingen

Man får ju lägga ut en film också för jag är så grymt stolt över min Dotter och vår Ponny:)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar