Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 26 september 2012

mer regn?

Hur mycket regn ska det komma den här hösten? Vädret hade i varje fall den goda smaken att hålla upp på förmiddagen när vi hade äppelfest på jobbet. Det är inte rologt att sjunga höstsånger och fika på nyplockade äpplen i ösregn. Fast det hade varit ganska höstigt...

Det var tidig dag idag igen. Tiden går verkligen fort snart är det väl jul eller nåt. Var och kollade om jag får köpa lite halm till Fabian nånstans men eftersom det regnat så mycket blir det inte tillräckligt mycket i skörden i år så om någon vet någon som har smaskig havrehalm till salu så hojta.

Fabian verkar hålla vikten riktigt bra trots allt. Men jag skulle inte ha skrivit så positivt om honom härom dagen. Idag passade han på att visa sin sämsta sida. Ingen bjudning alls bara spring och motstånd. Jag försöker jobba på raka spår just nu, vilket är väldigt svårt framför allt att göra hörnplaceringar i galopp...När jag försökte höja ribban lite som Amy brukar säga och göra en fattning precis i hörnet fick han nog och bockade. Bara ett bocksprång innan jag fick jag på honom och plågade stackaren med flera varv i galopp på fyrkanten. Det ska vara jobbigt att busa. Det gick bra men ridningen var inte den bästa. När han väl började mjukna slängde han med huvudet i 20 minuter innan han faktiskt fick några steg som var ok.

Jag var väldigt trött i kroppen efter och Fabian var helt svett. Kanske att han behöver en rakning för att orka jobba. Kanske jag behöver en rakning??? nä det är ju höst...ingen kommer se mina ben förrän våren kommer, det får vara lurvigt ett tag;)

Jag hade riktigt gott om tid så jag masserade Fabian efter ridningen. Oj vad han tyckte det var skönt. Han förtjänade det faktiskt trots bocksprånget. Jag kan eventuellt ha kränkt honom med ett litet pet med spöt i fattningen, så jag hade nog mig själv att skylla.

I morgon är det digital kompetens igen. Första träffen för andra gruppen. Det är lite nervöst som vanligt innan man lär känna folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar