Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 3 september 2012

Förskräckligt vad de gör

Idag var det full måndags fart igen. Det kommer inte hålla i längden men tyvärr har det varit mycket inplanerat på måndagarna hittills... Idag sov jag ut till strax efter sju innan jag åt en snabb frukost och åkte till stallet. Lite ont om tid för att rida så jag tog repgrimman och gick upp till paddocken. Fabian verkade komma i håg det mesta och var väldigt samarbetsvillig. Dieten var däremot ingen "hit". Han hade nog lyckats pilla i sig vartenda hösilagestrå för kvar i hönätet var bara halm. Kanske att han åt lite av den men då var det nog av misstag...Förstår precis hur han känner det. Men han ska nog bli lagom slank igen på några veckor och i hagen äter han mest hela tiden. Undrar hur mycket en ponny hinner äta på 12 timmar om den står och mumsar utan uppehåll?

Lite trångt tycker jag...
Sen kom Hovslagaren och tog över medan jag snabbt skulle köra över till Hisingen och hämta transporten. det gick ju fort dit och betalningen fixade vi på ett kick. Sen var det bara att köra in på deras gård och hitta transporten. Inklämd mellan en stor container och en lastbil stod den. Framför var det en container och massa lastpallar i vägen. Skojar de mes mig?! Det var ju lätt att få på den med omöjligt att köra ut den...Flyttade lastpallar och tråcklade men utöver att det var trångt stod containern på gamla tågslipers som stack ut 30 cm...alltså inget utrymme alls att köra på...

En man kom fram och frågade hur det gick. -Det är lite trångt tycker jag sa jag och kliade mig i huvudet...
-Jo du vet vi kör ut och in transporterna för hand och inte med bil så jag förstår det, svarade han...Ahhh!

Två starka karlar drog snällt transporten på plats och så visade det sig att min blinkers inte funkade längre så då skruvade de lite och meckade. Jag stod och såg söt ut och frågade hur man gör så jag kan fixa själv nästa gång...mest för att kompensera att jag inte fixade att dra ut min egen transport...Haha! Skönt att de kom fram innan jag han bli galen och kände mig som världens sämsta transportförare.

Jag blev ganska sen tillbaka till stallet men där lyckades jag få transporten på plats direkt, kopplade av och rusade in för att släppa ut en något irriterad ponny som tyckte han fått vänta väldigt länge inne ensam...med HALM som enda sysselsättning. Snabb avsopning innan jag kom hem 12:10.
Jag börjar jobba 13:00. Så medan soppan värme sig på spisen duschade jag och gjorde mig vacker. (Det går ju ganska snabbt tack vare vart jag lägger ribban...väldigt lågt när det är jobb på gång!)
Det var precis att jag han till jobbet!

Nästa måndag ska jag BARA vara i stallet...och mysa och rida, så det så!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar