Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 5 september 2012

kortdagen

I går var dagen så lång att den aldrig tog slut... Naturligtvis kunde jag inte sova så det  blev till att nalla lite av morfars gamla insomningstabletter. Fantastiskt vad skönt det är att somna. Ingen som inte legat vaken natt efter natt kan sätta sig in i det tror jag. Det är en gudagåva att sova bra, något man ska vara tacksam för. Jag är tacksam för att det finns lite hjälp att ta till ibland;) Eftersom jag skulle upp klockan fem redan blev det inte så m¨nga timmar kvar att sova på men trots det var jag inte totalt under isen. Det var lite färre barn på jobbet idag också så det blev lite av en vilodag. Sen gjorde det nog sitt till att jag slutade 12...

Veterinären kom klockan ett och då var Fabian så gott som färdig borstad. Hon tyckte nog inte at than var alltför fet men att det var klokt att hålla han inte på nätterna så han inte blir mer gödd. Vaccinationen gick på ett kick och kostade mig 625 kronor (att jämföra med de 600 som båda sprutorna kostade mig i fjol) Nåväl nu är vi fria att åka och träna vart vi vill. Hittills har jag bokat in en centrerad ridning i Lexby den 20:e och hoppas på en klubbhoppning för Nattis om några veckor på Partille. På söndag ska vi åka till PRK och rida ut så vi får last träna lite innan det blir på riktigt igen.

Jag ansade man svans och öronhår innan jag tog ett lugnt pass i paddocken, det blåste allt för mycket för att jag skulle vilja ge mig ut i skogen ensam. Gillar inte tanken på att få ett av alla halvdöda träd över mig. Först gick det väldigt bra. Sen ville han plötsligt inta alls utan bara sprang och busade. Sista tio minuterna släppte han igen om lite igen så det blev en dryg timme i sadeln. Jag hade så väldigt gott om tid och det var helt underbart att strosa runt i stallet och småpyssla. Skrattade med stalltjejerna och Morfar Bosse en del och hade det bara riktigt bra.

Hemma serverades maten precis i tid för att jag skulle hinna äta och sen åka till frissan, den där jag glömde att gå till i juni...jag behövde inte betala extra trots allt. Jag blev ganska snygg och fick behålla mina små gråa hårstrån...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar