Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 4 september 2012

vissa dagar

Vissa dagar undrar man när de ska ta slut...en sån var det idag. Allt går i ett på jobbet, idag han vi inte ens dricka förmiddagskaffe. Det är roligt nästan jämt men när klockan slog fyra var jag ganska glad att få gå ut i regnet. Jg skulle hämta upp Nattis nya ridväst som specialbeställts från England, ska bli spännande att se hur mycket den landade på...Förhoppningsvis inte allt för dyrt...

Naturligtvis hade jag glömt postlapparna hemma så först fick jag åka hem innan jag åkte och ställde mig i en 20 minuters kö på Willys...Och fick bråka med gång traffikanter som envisas med att kliva ut bakom bilen när man backar...kör jag över nån nån gång får de baske mig skylla sig själva!

Jag var inte på gott humör när jag äntligen kom hem och då skulle jag laga mat. Det är min tur på tisdagar. Efter att ha skördat en purjolök, lite vaxbönor, tomater, basilika och mangold gjorde jag en grymt god kyckling i ungen med grädde och höns buljong. Ett glas rött till och två avsnitt av TrueBlood tillsammans med maken gjorde humöret betydligt bättre. Så nu är jag nästan på humör för att gå och lägga mig och sen gå upp och jobba i morgonbitti trots att jag börjar halv sju.

I morgon ska jag äntligen till stallet igen, har ju inte varit där på en dag...

CarpeDiem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar