Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 21 september 2012

Fredag

Fredagar är verkligen bästa dagen att jobba! Barnen är färre och man hinner verkligen prata med alla. Man hinner också göra lite annat, tex starta upp nya iPads:) det är fredags fika också så man måste vara artig och äta lite godsaker.

Jag är så glad för mina extra kilon från sommarens slappedagar är borta... Det betyder att jag kan knäppa mina fina Gardengirl byxor igen och att mina jeans sitter som de ska utan gummiband mellan knappen och knapphålet! Jag har använt mig av en kaloriräknare i telefonen som
heter shape up till min mors stora förskräckelse, men jag lovar jag är inte anorektisk! Nu sa appen glatt till mig att grattis hörru... Nu ska du äta
1800 kalorier om dagen för att hålla vikten. Det blir en utmaning, och alla som vet hur jag brukar tappa vikt allt eftersom vintern går vet varför..det är fasen vad man måste äta hela tiden för att få i sig tillräckligt!!! förstår precis hur Sonen känner det, han ska äta nästan 3000 om dagen...

Men mina ridbyxor sitter bra så jag behöver inte köp nya:) Direkt efter jobbet åkte jag till stallet för att rida ut med kajsa vilket vi bestämde i går...det regnade en hel del och Fabian var VÄLDIGT blöt när jag hämtade in honom.. Hade vissa gamla störar sett mig lägga sadel på en blöt häst hade deras hår stått rakt upp. Fabian bryr sig inte alls.
Vi skrittade ut runt berget i en timme. Kanske lite tufft för Piccolina och Kajsa som inte är direkt vana vid ojämnt underlag. Fabian är dock en riktig terräng ponny med fyrhjulsdrift. Han går fram ÖVERALLT utan att tveka. Vi såg en älg som vi stannade och glodde på ett tag, jag satt snabbt av och promenerade åt andra hållet, helt i onödan för Fabbe glodde bara lite inget mer.
Det var en helt perfekt avslutning på dagen trotts att vi var ganska blöta när vi kom tillbaka. Vi red lite vilse också på nåt märkligt sätt. Kom fram på stigen 200 meter helt för långt bort och fick terränga genom ett träsk och massa ris. Det var tur för hade vi gått rätt väg hade vi kommit precis där älgen stod... Jag är lite älg rädd men vid det här laget börjar jag vänja mig vid olika sorters vilddjur.

Kvällen avslutades ned ett välförtjänt glas rött, kamben och chokladmuffins.

Mamsen åkte till USA i dag så det dröjer tre veckor tills vi ses. Åh vad roligt för henne att få hänga med syster och bara umgås. Jag är lite avundsjuk faktiskt men som det ser ut har jag ingen semester att ta ut på ett tag. Kusinen ska ju gifta sig i påsk och det tänker jag inte missa för allt i världen. Då ser jag ju Cia i varje fall då. Herregud vad det är länge tills dess, tur man har stallet att hänga i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar