Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 18 september 2012

ny dator

Äntligen fick jag den nya datorn. Inte lika liten och smidig eller snygg som den förra. Och det var ett nästan tårfyllt farväl faktiskt. Detta trotts att jag gjort en gedigen backup på allt...När DataDan kom var det väldigt svårt att släppa taget ändå. Först när jag kastat alla mina dokument och bytt bakgrundsbild gick det. Och tömt papperskorgen... Jag inser att det finns en viss fixering där kanske. Nu sitter jag med en helt tom dator. Inga programvaror förutom de förinställda, inga bilder eller dokument. Jag har börjat lägga tillbaka sånt jag tror jag behöver från hårddisken. Oj så mycket skit och dubbletter det finns! Behöver jag till exempel alla hästbilder? Jag kommer ju med största sannolikhet ta nya nästan exakt likadana.

Jag skulle vilja jobba lite mer med barnen på jobbet och datorn så att man har lite bra saker att ta med sig till kursen. Men tiden räcker inte riktigt till trots att jag jobbar mer i barngrupp än jag gjort tidigare. Tror det beror på att jag inte jobbar sent längre utan går hem när det fortfarande är fullt ös.

Hemma är det inte ett problem. Att jobba med datorn alltså. Så här ser det ut en tisdag kväll hos oss med alla skoldatorer och extra pryttlar. Vi jobbar allihop faktiskt får jag säga, läxor och dator sorterande som jag inte borde göra klockan tio på kvällen utan på abetstid. Gissa vem som slutar kl 14 på torsdag och inte 15?

Den stora datorn är min då... sneglar lite på sonens MAC och är lätt avis. Men bortsett från storleken måste jag säga att jag är positivt överraskad. Den är snabb och har betydligt större minne. Det kan ju behövas, jag har ju faktiskt tvingats att tömma den gamla datorn regelbundet. SÅ här fint har det nog aldrig varit i min hård disk:) Fast för en timme sedan var det bara ett litet, litet blått streck i början...Ups!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar