Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 1 oktober 2012

svårmotiverad

När jag vaknade klockan 8 och hörde regnet låg jag kvar i sängen alldeles för länge och reflekterade över mina olika möjligheter att slippa gå upp. Sjuk?...nej. trött? inte egentligen efter ca 9 timmars sömn...ont? Ja i rygggen men det blir bara värre av att ligga i sängen...

Alltså gick jag upp och åt frukost. Och funderade på hur jag skulle slippa åka till stallet i regnet. (läs ovanstående igen) Hämtade tidningen och märkte att det nog var lite uppehåll trots allt och dessutom ganska varmt. Efter kaffe och macka var jag ombytt och iväg.

Jag tömkörde Fabian som jag planerat och trots att jag ganska omgående var genomvåt om fötterna eftersom paddocken är allt annat än väldränerad hade jag plötsligt kul. Fabian också tror jag. Han hittar sin egen form ganska fort i tömmen och är väldigt lyhörd. Jag funderar fortfarande på hur jag ska få honom lika fin under ryttare. Kanske byta ryttare? Vi höll på en timme och sen fick han gå ut i hagen igen. Idag hade han inte hunnit rulla sig spå jag var bara 1 timme och 45 min i stallet totalt.

hemma har jag alltså ätit god lunch (tack för svampen Sussie) och slappat en stund. Det behövs för i kväll ska vi hålla föräldramöte och det blir man alltid lite trött av.

Jag börjar sakna min Mamma som varit borta en vecka lite drygt tror jag...Hoppas hon har det himla bra med Syrran...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar