Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 6 oktober 2012

äntligen lite satans sol!!!!

Det är nästan så man blir lyrisk efter allt regn. Vaknade kvart över nio i morse och då somnade jag ändå före tio. Jag tror jag är trött. Maken har börjat tröttna på mig, men det är de här tidiga mornarna. Jag har aldrig sovmorgon längre det senaste jag börjar är ju klockan ett och då måste jag ändå gå upp klockan sju för att hinna till stallet innan. Resten av veckan går jag upp fem och sex och sen är det ju full fräs tills man lägger sig och just nu är det rund nio för jag vill hinna läsa...fast jag hinner aldrig läsa för jag somnar.

De där sömntabletterna som Mor ska ta med hem kanske inte är precis nödvändiga just nu? Men jag vet ju hur det är, rätt som det är kan jag inte somna igen. Aldrig är man nöjd.

Det var nästan så man blev lite tårögd när rullgardinen åkte upp. SOL?! och så lägligt  för planen vara att rida ut vid PRK. Jonte mötte upp vid vandrar hemmet där vi ställde transporten idag för det var så fullt vid stallet. De galopperade massor, precis vad Fabbe behövde, helt svett var han och väldigt lugn och avslappnad när vi åkte hem. Det är så vackert uppe vid Maderna och det gör mig lite ledsen när jag tänker på att det snart ska gå en motorväg genom skogen så man inte kan rida där längre. Dessutom verkar det som om det kanske ska bi cykelväg på Stans väg så frågan är vart alla ryttare ska rida i framtiden. "Bo på landet mitt i stan" är en kass slogan för en kommun som bygger bort alla möjligheter till naturupplevelser! När de är färdiga ska jag ta mitt pick och pack och flytta till en trevligare kommun, helst en som satsar pengar på barn, skola, gamla och naturen...nåt tips?

Nåväl dagen blev över förväntan och när vi kom tillbaka till stallet kom äntligen Karins häst Latina. En jättefin Haflinger och i kväll ska även HerrMan dyka upp så nu är stallet fulltaligt och alla inhysingar är super trevliga!

Karl är på fest i kväll så jag och alla barnen ska slå på stort och äta god mat och se på film som han inte gillar. Och äta MASSOR av glass och godis...hehehe
Maderna

Det här är vad jag ser...

Underbar galoppsträcka

Småprat på vägen

Maderna igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar