Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 30 september 2012

jösses


fjärilslarv eller puppa?
En sån tur att helgen är slut snart för nu måste jag nog vila. Efter att ha somnat en stund i sängen åkte vi till Stenungsund för att gå på middag. Det krävdes naturligtvis övernattning för en sån lång resa så jag kastade ner en tandborste i handväskan och ryckte till mig en sovsäck på väg ut genom dörren. Väl framme korkade vi genast upp en flaska bubbel och sen fortsatte det på den vägen tills klockan var ungefär halv två. Då hade fem sex flaskor vin spårlöst försvunnit och en god middag slunkit ner i magen också helt spårlöst. Vi fick till ett efterlängtat Skypesamtal också med Lovisa i Shanghai. Hon måste haft rätt kul på vår bekostnad klockan sex på morgonen. Vi hade ganska kul på vår bekostnad. Lyckades efter ca 20 minuter lista ut hur ljudet fungerade...det säger en del om tillståndet. Det gör den här bilden också. Framför allt att jag la upp den på facebook innan jag gick och la mig...väldigt gulligt. Lite larvliknande på något sätt.

Jag sov väldigt dåligt i min mycket för trånga sovsäck på en soffa som sluttade inåt två grader, stark fullmåne i ögonen och en sömnig kamrat vid fotändan. Ett tag försökte jag lägga kuddarna på golvet med de halkade omkring och jag kan inte sova om jag inte får ligga precis rätt. När de små barnen vaknade runt sex eller sju var jag lite lite trött ;)

Lite bråttom hade jag också för Nattis skulle ha NH-lektion i paddocken klockan 12 och därefter skulle jag hinna till Skepplanda och hjälpa Sussie med hennes häst som behövde få galoppera i töm lite.

NH-träningen gick bra, Fabbe är så duktig. Det var lite spännande för idag kom fem hästar utifrån till oss för att vara med. Mest spännande var när de skulle gå genom hagen och alla i flocken ville hälsa. De är stora djur när de kommer farande i galopp.

Det gick riktigt bra med Nicki, Sussies nya häst. Hon var lite spänd och jag fick springa en hel del i galoppen till en början då hon inte fått rusa av sig tillräckligt. Jag Tycker att det är så otroligt roligt att tömköra! Det händer verkligen något annat mellan häst och människa än när man sitter på. Och man kan vara så mycket modigare. För jag tror inte att jag hade velat sitta på i den galoppen... Kul att få hjälpa till också. Sussie är så duktig på det där med hästar så det är sällan det är jag som kan lära ut något. Men med tömkörningen är det så. Jag tror jag ska tömma med Fabbe i morgon också.

Han är fortfarande grining och vi har gett honom lov från dressyren tills han hittat sin arbetsglädje igen. Det är bara skogsridning, tömkörning, NH och bommar som gällt i en vecka. Jag tror det är bra...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar