Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 10 januari 2013

Muskler?

Ibland tror jag att jag har muskler. Jag känner dem tex i ryggen rätt som det är. Hårda, stela saker...Just nu tex känner jag att jag har en muskel på baksidan av axeln och höger triceps. Det var stalldag alltså. Jag var på kontoret idag och förberedde kursen nästa vecka. Jag borde ha haft mycket mer tid till att förbereda mig men det blir så ibland. Som tur var har jag faktiskt jobbat lite i julhelgen så det går nog ganska bra ändå. Fördelen med att börja 8 på morgonen ibland är att jag får gå hem tidigt. Nackdelen är att jag då kommer så tidigt till stallet att jag hinner göra färdigt det mesta tills dottern kommer. Så hon behöver inte göra så mycket= träningsvärk i de där musklerna...

Det hade fryst på och jag har tänkt hela dagen på hur vida det skulle ha fungerat med saltningen eller inte. Först såg det ut som om det inte funkat men efter att Nattis ridit en stund visade det sig att den saltade delen av paddocken både gick att trava och galoppera i. Fabian gick dessutom kanon fint för henne idag. Det kan bero på dressyrsadeln för hon sitter plötsligt så mycket bättre och Fabian gick i riktigt bra form stora delar av passet vilket jag tolkar som om sadeln är världens bästa köp!

Så i helgen lägger vi på lite mer salt för att hålla den ridbar. Vi håller tummarna:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar