Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 6 januari 2013

söndag

Vilodag? Måste hedras...Sov alltså till tio (?!) och maken var ur sängen före mig (?!!) och serverade kaffe och scrambled eggs...Vi åkte till Bäckebol för att handla mat och jag skulle se om jag kunde få tag på underställströja i merino ull till mina underställsbyxor jag köpte innan jul. Trodde då det var ett sett men det var det inte. Och inte fanns de kvar i min storlek så det blir till att avvakta, jag betalar inte 400 kr för en tröja att ha under när jag rider, så det så.

Jag hittade däremot miniskidor i plast som jag frågade efter sist jag var där. Fanns på två olika ställen i butiken till två olika priser. Fick naturligtvis köpa de till lägsta priset efter att ha påpekat detta. Jag har nu en tolksele och ett par miniskidor så om det skulle komma snö så behöver jag inte gråta. Kommer det ingen snö behöver jag inte heller gråta för då kan jag köra transport. Så ordnar man win/win-situation för sig själv för 89 kronor!

Sen skulle vi handla mat. Först gick det bra. Men redan efter konservavdelningen kände jag hur motivationen började dala. Inte ens torkad frukt kunde höja gnistan. Vid mjölken hade jag tappat intresset helt och gick och ställde mig i charken och tittade på kött och ost. Sen var det bara att sno en barnbanan (varsågod alla barn ta en banan medan de vuxna handlar) och sitta på bänken medan maken kollade allt av intresse. Jag har en failsafe knapp tror jag... Det blir så många intryck i mataffärer och efter en stund stänger jag av och stirrar tomt framför mig, antagligen för att inte bli överhettad...

Nu då måste jag lägga mig på soffan en stund och tycka synd om mig själv som var tvungen att följa med till mataffären. sen ska jag laga lite mat som antagligen följde med hem i påsen. Undrar vad vi köpte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar