Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 11 januari 2013

Snöskott-ryggskott?

Det är underbart att jobba på fredagar! Lugnare än på hela veckan och av någon konstig anledning är det som om alla små problem bara är så små och oviktiga på en fredag. Under arbetsdagen har jag tittar ut och varit ute och konstaterat att det snöar. Och så kommer tanken om paddocken som ett brev på posten. Kommer det att fungera med salt? Eller är det bara pengar i sjön?

Direkt efter jobbet åkte jag till Jula och köpte en billig snöskyffel och sen direkt till stallet. Det var lite halt i backen och eftersom jag körde karls bil höll jag på att köra ner i diket på vägen! Sen skottade jag....

Meter efter meter....20x20 meter totalt vilket borde bli 400 kvm? I minus 4...lätt snöfall. Fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och....ja ni förstår. En timme och femton minuter fram och tillbaka fram och tillbaka... Tack och lov nysnö, pudersnö, lätt som fjädrar första vändan. Efter vända nummer "har glömt" inte så fäjderlätt. Svetten rinner, man får öppna jackan, men då drar det i nacken så man får ta på luvan och öppna byxbenen. Jag svettas mycket sällan, vilket tyvärr kanske säger mer om hur mycket energi jag lägger i ett träningspass än mina svettkörtlar, men idag var jag blöt! Har någon funderat på varför det heter snöskottning? Det borde heta ryggskottning!

Åkte snabbt ner till Kåhögs för att köpa stigbyglar men de enda hon hade inne kostade typ 1000 Kr så jag kom sär ifrån 30 minuter senare med mineraler och ett gott humör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar