Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 8 januari 2013

Spännande

Jag har precis betalt min sadel som kommer med bussfrakt till kruthusgatan i morgon...hoppas den passar nu! Tjejen jag köpte av betalade frakten 450 kr och drog av 200 kr för att stropparna inte var så fina som hon mindes dem...de kan inte vara värre än min nuvarande sadel som trots allt är en ganska bekväm "rida ut i skogen sadel." Nu gäller det bara att få hjälp med provningen. Jag är lite orolig för att jag inte själv ska se om den ligger bra. Har bara varit med på två riktiga sadelutprovningar och det är en hel vetenskap. Hjälp nu ska jag själv ta ansvar....nej jag får be Amy om hjälp hon kan det mesta lite grann i varjefall...

Jag, eller mamma får jag väl säga, har dessutom bokat resa till Manchester i mars när kusin Peter ska gifta sig med Lindsey. Vi fick bra pris på både biljett och hotell men det kostar varje fall en hel del så nu får jag diska massor och laga mat så maken vill betala lite på resan tänker jag😛

Jag har ju nämligen också tänkt att jag ska resa till Shanghai i höst nån gång så jag behöver verkligen spara pengar inte spendera på det här sättet. Hoppas nu att sadeln är ett bra köp i varje fall så jag Inter behöver få ångest över det!

(Amy skicka precis ett Sms hon kommer på lördag)

Snart är det nog dags att städa bort julen. Idag lagade jag tortellini med gräddstuvad grönklädd, apropå att städ bort resterna i kylskåpet....bara tre burkar sill kvar som måste ätas inom en vecka. Kanske sill och potatis till middag en dag ? Julgodiset är nästan bortstädat men det ligger en pepparkaksdeg och skrotar på översta hyllan....undrar om man ska baka pepparkakor i helgen? Och sen städa bort granen efter?
Eller städa bort granen och sen äta upp degen?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar