Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 9 januari 2013

wiii

Pratade med min goa syster på skype innan stallet och längtar så efter att träffas igen Det känns som om det inte är så länge kvar tills mars. Ser verkligen fram emot att få en familjesammankomst under så roliga förhållanden som ett bröllop. Det hade varit ännu roligare om Maken var med men det blir både för dyrt och svårt att lämna barnen hemma. Fast jag ska nog kunna roa mig själv med min familj  i Macclesfield

Jag hämtade min sadel efter jobbet. Otroligt smidigt sätt att skicka paket på, men man fick ju åka lite för att hämta. Det var inga problem med med trafiken av nån mysko anledning...kanske trängselskatten också påverkar trängseln trots allt? 



Fabian hade nog på känn att det var något speciellt för han hade rullat sig så otroligt mycket i leran och sen stått ute i regnet hela dagen...Jag fick tvätta ryggen och magen med svamp och hink innan jag tog in. Jag fick vänta länge innan det gick att prova sadeln så det var lite tålamodsprövande...Den såg fin ut tyckte jag. Lätt i vikten och utan skador. Ett par hål på stropparna var slitna det var allt. Sen la jag på den och den la sig som en handske. Som om den bara var gjord för just Fabians rygg. Kanske att den skulle kunna ha varit liiite högre bak men det rör sig om kanske 3 mm. Nattis fick äran att rida i den först och det ser ut so om den låg bra på honom i rörelse också men han gick i lite korsgalopp i början men det behöver ju inte ha med sadeln att göra. På Lördag kommer Amy och hon kan säkert se om jag har rätt. Jag satt upp och red i fem minuter bara och det var väl inte den bästa dagen. Regnigt, mörkt lite spänd häst som hoppade åt sidan flera gånger och vem glömde skyddsvästen? haha:) Fast jag körde inte så hårt och på de fem minuterna suckade han djupt och verkade avslappnad i sadeln, vilket är ett gott tecken!

Så för 1600 har jag antingen gjort ett kap eller inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar