Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 12 januari 2013

kall

Jättekallt idag. Bara så alla vet... Var i stallet klockan ett för att salta men då verkade det som om alla tyckte det var bättre att vänta tills det verkligen behövdes och idag verkade det som om det skulle gå att rida utan att salta. '

Johan sladdade och jag satt och pratade med Karin länge. Förhoppningsvis kommer det en liten islänning om några veckor och jag får lite vuxen sällskap i stallet. Sen kom Amy och vi fikade och pratade häst en stund innan vi provade sadeln. Hon tyckte den låg bra så vi gick upp i paddocken. Den kändes alldeles för hård att rida i tyvärr men skritt och trav gick jättebra. Fabian var lite ovillig idag. Antagligen är inte kombinationen kyla, mörker och vilda djur i skogen bästa kombinationen när man ska ställa lite krav. Trodde faktiskt att jag skulle bli avkastad idag men han nöjde sig med att vara spänd och kasta med huvudet hela tiden. Det är inte lätt att sitta rätt i sadeln mina ben spretade åt fel håll men jag tror det hade med att jag blir lite spänd när han blir spänd.

Jag är nöjd med att sadeln funkar och i morgon ska jag bara hitta rätt sits...i ljuset, på dagen...utan vilddjur...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar