Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 12 februari 2013

Ja jösses

Vissa dagar är värre än andra. Motivationen var inte riktigt på topp idag och inte ens kaffe funkade... Vi har skruvat sönder hela dagen, det var kul i varje fall. Men alla var så trötta så när jag gick hem sved ögonen och huvudet var en Storlek för litet.

Mamma var hos tandläkaren så jag frågade om hon ville ha skjuts hem. Jag vet ju hur man mår efter några stesolid. Det kanske är det jag skulle ta i stället för morgonkaffet? Jag köpte lite kattmat och lite marsvinsvitaminer innan vi åkte till Lerum.

Mamma hade sett en klänning hon tyckte jag skulle ha till bröllopet. Den var snygg men det var helt fel kropp i den. Men i affären bredvid hittade vi en ljust lillagrå sak på rea och en underklänning till som var mer än lovligt snygg till och med när min kropp var på insidan. Jag skulle förresten uppskatta om någon kunde förklara varför kläder alltid är snygga på provdockorna men så fort det är levande kött inuti så ser de konstiga ut? Och varför har de inte dämpat ljus och mörka speglar i provrummet på vintern? Va?

Ett par skor blev de och jag kanske ska prova det ihop en dag men det blir inte idag...

För när jag kom hem rasslade jag ihop lammfärsbiffar med fetaost och hällde upp ett glas vin. Det hade kunnat passar som "instagram moment " Om jag orkar bry mig. Jag var mest nöjd med att proppa magen full och prata med sonen och hans kompis. Och sen en semla, nummer två idag. Därför ska jag inte prova kläder. Det och kombon vita och håriga ben kan var det som skickar mig över gränsen till total galenskap. Faktiskt.

3 kommentarer:

  1. Vill också spontanshoppa med en stesolid drogad mamma :D:D:D:D

    SvaraRadera
  2. hahaha...det kanske är så man ska göra varje gång? smuggla ner lite stesolig i kaffet och sen föreslå en liten shoppningtur? Hon är en jäkel på att hitta snygga kläder på rea utan drååger så du kan ju tänka dig hur det är med?!

    SvaraRadera
  3. Hmmm ingen dum idé...vi får prova till sommaren eller kanske redan i Manchester???? :D Japp hon är grym på det där...med droger vet man ju inte var det kan sluta, jag kanske får köpa en resväska till:D Vi får testa, helt enkelt! Ok Mamma??? ;)

    SvaraRadera