Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 13 februari 2013

lite bättre idag

Oj vad jag var arg igår! Jag lovade min gosiga son att hjälpa honom beställa ett par skor på rean på nätet. Men lat som jag är orkade jag inte just då utan skulle göra det strax innan jag gick och lade mig, alldeles efter ett melatonin intag. Jag var så sömnig och så strulade allt. Kortet var inte anmält till säker internethandel så köpet gick inte igenom. När jag ska göra om så är storleken slut. Gaaah! Hade jag kunnat spränga banken just då hade jag gjort det. Istället slog jag igen datorlocket och gick och lade mig.

I morse var jag faktiskt betydligt piggare trots att jag gick upp fem. Inte sunt att gå upp så tidigt men vad ska man göra? Dagen på jobbet var lite lugnare och framför allt roligare. Gunhild gjorde kanske inte någon kassasuccé men i en halvtimme lyckades barnen hålla sig koncentrerade. Bästa kommentaren kom vid påklädningen några timmar senare." men Annkin...Vem uppfannde vantarna egentligen då?" ja du det undrar jag med för de flesta barnvantar åker av eller tar in snö i ärmslutet... skulle inte någon kunna uppfinna bättre sådana? Vi kan ju fråga Gunhild...

Direkt efter jobbet åkte jag till stallet. Det var tömkörning på schemat som en del i veckoprojekt få Fabian i form. Varannan dag tömkörning varannan dag skritt i skogen. Idag var det tungt tyckte jag. Vi lyckades ganska bra med traven, till och med början till samling och fina halvhalter. Han bjöd väldigt bra framåt och var minsann lite busig till och från. Galoppen går bra ibland. Idag tyckte jag att han var väldigt framtung och helt utan svävmoment. Kanske att det är lite träningsvärk? Hade varit bra med lite bommar att lyfta benen över. Men imorgon är det skritt i skogen och på fredag vila. Han var väldigt taggad i slutet och helt svettig. Jag fick inviga nya ulltäcket och mirakulöst nog sög det upp all svett och efter en kvart var han helt torr så jag kunde släppa ut i hagen utan täcke igen! Bra köp alltså. Jag släppte Fabian lös i paddocken medan jag plockade undan bajset och då drog han runt och brallade och släppte sig samtidigt med ett brak...haha en sån tokponny:)

fet och  pälsig men sötast ändå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar