Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 14 februari 2013

torsdag

Hade sovmorgon idag för jag började med möte klockan 9.00. Mycket skönt faktiskt och ett väldigt bra möte. Jag kan dock inte räkna med att få utökat min IT-tjänst efter sommaren eftersom ekonomin är risig för barn och utbildning...hade visst att göra med att lönerna blev så bra i år 4% men att påslaget för ökande löner bara var 2%. Konstigt att det inte känns mer i plånboken...

Fast jag kan räkna med att fortsätta som nu i varje fall och det kändes ju bra. Vi gjorde också en bra överenskommelse kring det nya uppdraget. Jag ska sammankalla/leda ett nätverk i förskolan kring IT. Det ska ju då på något magiskt sätt rymmas inom mina 15%. Fast det var vi ju ganska överens om att det inte skulle göra så istället för att jobba gratis (vilket jag inte fick lov att göra) Kan jag skriva upp det som komp timmar vilken han krasst konstaterade att han nog åkte på att betala ändå i slutändan. Det kändes i varje fall som om mötet gav bra klarhet för mig så nu vet jag vad min plan är. Får bara hoppas att det blir som jag önskar. Kanske mitt nyårslöfte går i uppfyllelse för en gångs skull.

Fast det spelar väl ingen större roll för ingen kommer ihåg vad det var så här ett par månader senare. Ett löfte uttalat med en hel del bubbel i kroppen...mottaget av folk med bubbel i kroppen. Helt enkelt väldigt smart.

Jag satt på jobbet och jobbade i stället för kontoret för alla hade sportlov. Jag hade tänkt att jag skulle smita lite tidigare men i stället blev det lite senare. Typiskt mig men jag han köpa ett par böcker till familjen i valentinpresent innan vi åkte till stallet.

valentines day 2013
Idag var det nästan lite vår i luften trots att det var mulet. 0 gradigt och fågelsång i snön. Vi tog en riktigt lång promenad, provade lite nya vägar och småpratade. Det känns i kroppen att jag promenerat idag och att jag tömkört ett par dagar. Jag filmade en snutt igår och jag förstår varför. Det är verkligen powerwalking när man promenerar bakom en häst i trav och galopp! Ser nästan ut som om någon snabbspolar, lite lustigt på något sätt men det är ju ingen som ser en. Det är tur att det är så för så här gulliga är vi i skogen.

Maken hade köpt laktrispipor till mig. Den perfekta presenten. Han vet hur en kvinna ska tas:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar