Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 10 februari 2013

Sköna söndag

Det är vinter i Sverige. Det är snö överallt. Det är bra för det betyder att hästarna är rena när man kommer till stallet. Nina kom och skodde idag. Priset har gått upp ganska rejält sen sist men hon är duktig så det får ju gå. Idag skodde hon den ena hoven lite annorlunda för att stimulera den att växa bättre. Så nu måste vi skaffa boots till hagen för att hindra den att bli avtrampad. Har jag tur hittar jag en gammal boots i nån påse i källaren annars får jag väl åka och handla imorgon.

Jag fick låna HerrMan idag så direkt efter hovis åkte skrittade vi ut tillsammans jag Nattis och Kajsa. HerrMan var ganska lugn men onekligen med mer nerv än Fabian. Jag red i mitten för att hålla honom extra lugn. Jag har allt sett Ronja flyga i backen minst en gång och brallar gör han nästan jämt...fast när vi ridit ut har han alltid varit lugn så jag kände mig inte så orolig. Det blev en kort tur på 40 minuter i skritt och var så himla mysigt att rida tillsammans igen.

Jag har en plan för veckan i stallet. Jag tänker att jag ska tömköra och rida ut hela veckan. Jag hoppas på att bygga lite muskler och få honom genomsläpplig så att dressyren blir bättre. Det är inte så stor ide att rida dressyr i snön och när tjälen släpper är det svårt att komma ut förrän det torkar upp. Vi får se.

Efter stallet åkte jag till mamsen och tog en halvtimmes promenad och en kopp kaffe. Vi satt och pratade en stund innan jag åkte hem. Stannade på även och köpte lite tulpaner vilket tvingade mig att dammsuga i vardagsrummet. Sen städade jag lite i köket också av bara farten...

Absolut ett skönt avslut på helgen. Hoppas man får låna HerrMan igen för det är verkligen roligt att rida tillsammans med sitt barn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar