Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 12 mars 2013

Äntligen

Äntligen sovit en hel natt utan hosta! Underbart att vakna utvilad för en gång skull. Och ännu en skön dag på jobbet med få barn i gruppen och lagom mycket att göra. Idag var vi 13 barn och 4 vuxna. Inte svårt att göra en bra verksamhet till och med när man är lite förkylningstrött. Jag hade en liten dipp mitt på dagen när näsan täppte igen men det släppte faktiskt av sig självt. Jag är med andra ord frisk ÄNTLIGEN! Hoppas det håller resten av året nu...

Äntligen nummer två. Vi skrev provet för grönt kort. Jag hade 30 av 30 Nattis hade 29.5! Vi är väldigt nöjda jag tror vi hade bäst resultat av alla så mor och dotter fick lite extra beröm av kursläraren... Det var inte jättesvårt prov. Alla klarade sig även om vissa hade lite mer problem och precis klarade sig. Så nu kan vi ut och tävla, allt som behövs är en ponny med tävlingslicens och väldigt mycket mer ridträning. Eftersom vi nu bestämt att behålla Fabian är det ju inte aktuellt på ett tag men det gröna kortet har man på livstid.

Det kom lite snö där vi satt och skrev provet så nu ska jag lämna in en skriftlig ansökan om vår. I två kopior för underskrift av den högre makten. Sonen fick ett D på religionsprovet i veckan efter att ha intervjuat en kristen (aka hans mamma) så vi borde vara bundisar just nu...



1 kommentar: