Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 10 mars 2013

Försöker komma igång

Det krävs lite träning efter att ha legat stilla ett par dagar. Det känns som om jag legat sjuk i sängen i en hel vecka men faktum är att jag bara varit i sängen på onsdag och lördag. Resten har jag ju faktiskt jobbat. Igår var jag inte ur sängen mer än för att gå på toa, stoppa i mig en Ipren, hämta mer snytpapper och äta lite rester. Jo jag låg i soffan och tittade på film också.

Det var förhoppningsvis årets förkylning avklarad det. I morse sov jag länge innan jag plågade i mig ett par mackor. Jag tog mig till stallet för att fixa så att det finns kraftfoder i burkarna. Britt ställde upp och tog stallet idag så jag ska ta nästa söndag för henne. Det var verkligen mysigt att vara där igen men redan när jag borstade insåg jag att jag inte skulle orka rida ens i skritt. Jag orkade inte ens tömköra utan satte på ett träns, en täckesgjord och inspänningssnodden så longerade jag istället. Det är svårare att longera än att tömköra. Fabian är ganska lydig och gör det han ska men det är svårt att göra halt med bara en töm. Skönt var det för honom att trava av sig och jag stod stilla i mitten och njöt av solen. Efter en halvtimme var även det tröttande så då åkte jag hem.

Det kändes bättre efter en dusch men energinivån är låg och slemnivån hög. Men det är bättre än igår och det är skönhet för veckan är fullmatad med roligheter. Höjdpunkten är att Lovisa kommer på torsdag så till dess måste alla spår av förkylning var helt borta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar