Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 14 mars 2013

Konferensdag

Idag var jag medbjuden när Partilles pepp-pedagoger hade konferens på aspenäsherrgård. Förmiddagen var det lite föreläsningar och eftermiddagen var det workshops. Däremellan fantastisk lunch med de finaste grönsakerna i världen. Och solsken. Jag fick visa ett par minifilmer som fick positiv feedback men för övrigt behövde jag bara prata och ha det trevligt med massor av folk som det var länge sedan jag träffade.

Jag fick kila lite tidigare för Nattis skulle till tandläkaren. Det var menat som ett kort besök med den tand som skulle plastas. Tyvärr hade tandläkaren dragit henne vid näsan och lovar att det inte skulle behöva borras. Idag visade det sägs att hon visst behövde både bedövning och borrning. Det var första hålet men hon har bedövats gång förut och det vare en riktigt misslyckad behandling. Tandläkaren idag får med beröm godkänt. Hon tog Nattis så himla bra när hon blev orolig och förklarade och var ÄRLIG. Hon bad dessutom om ursäkt för sin kollega som varit otydlig. Allt gick bra, hon kände inget och har kommit över sin värsta oro och tandläkarrädsla så stor eloge till Lorena Rodriguez!

Vi hade lite bortom upp till stallet efter så idag red Nattis själv och jag fick göra stallet själv. Jag var uppe och tog tiden i mitten av passet då hon skulle jobba lite intervall träning för att konditions träna, tragiskt. Fabian var i urusel kondition. Orkade knappt galoppera tre minuter och sista varven var vi nere på en minut galopp en minut skritt... Genom svett var han efter så vi körde bara 2x3 minuter och 3x1 minut galopp idag. Det är ju dessutom fortfarande lite hårt här och var även om spåret är hyfsat ridbart. Han kommer få galoppträna ett par gångers i veckan så han kommer igång nu efter vintern. De andra i stallet hade afterride idag men efter att h varit igång helan eftermiddagen utan mat var vi tvungna att åka hem och vila. Riktigt bra är inte konditionen hos mig heller men jag kan skylla på förkylningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar