Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 13 mars 2013

Bästa bästa...

Barnsligt glad och nöjd med dagen! Jag försov mig i morse men min kära make undrade klockan tjugo i sex varför jag inte var uppe, vilket gav mig tjugo minuter att duscha innan jag var ut ur dörren. Men det är alltid bara ett barn på dörren på morgonen så jag hinner dricka kaffe i lugn och ro medan vi pratar och spelar spel. Idag var vi 14 barn igen så vi har verkligen kunnat njuta av att göra värdens bästa verksamhet. Eftersom jag är frisk och full av energi igen bestämde jag att komma som mitt alter ego Gunhild.

Barnen är med på noterna direkt, så klart. Jag hade gjort en bilprototyp i går och den testade Gunhild. Man blåser upp en ballong och sen åker bilen iväg. Samtalet blev så bra och barnen är så smarta...sen hade vi skapande teknik hela dagen då jag var utklädd och alla barnen ropar Gunhild titta här! hur tror detta funkar Gunhild? Hjälp mig med batterierna Gunhild. Jag har uppfunnit en ubåt Gunhild....och just då kommer ITmagnus in genom dörren för att hjälpa mig med gummidatorn. Hehe. Man gjorde visst intryck tror jag...

Utöver uppfinningarna gjorde vi snygga ritningar som sitter på väggen tillsammans med läroplanscitat och världens bästa film på Gunhild ligger på PLUTTRA. Jag önskar jag kunde lägga ut filmen men eftersom det är barn med på bild går inte det. Men den som vill kan ju fråga så ska jag visa filmen. Jag är grymt bra som uppfinnartant, om ni nu tvivlar. Bilden gör det inte helt rättvisa. Hamnar jag någon gång i situationen att någon frågar, men du är du en bra förskollärare? Då ska jag dra fram den filmen...och om jag någon gång undrar om jag inte borde byta jobb och pyssla med trädgårdsskötsel då kan väl någon be mig dra fram den, för just idag minns jag varför jag blev förskollärare och inget annat.

Inte nog med att jag är nöjd med arbetsdagen, jag hade också en perfekt ridtur till Kåsjön i vintersolen. 1 timme 15 minuter fram och tillbaka och Fabian var så pigg och glad. Lite kallt var det men solen värmde och i skogen var det lä. Jag hade planerat dressyr men jag orkade bara inte...

Väl hemma var jag hungrig. För första gången på en och en halv vecka åt jag med god aptit och till och med ett glas vin till maten slank ner. Jag är riktigt frisk, fast nu är jag trött och klockan är inte ens nio. Visst får man sova då?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar