Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 11 mars 2013

Måndag redan?

Vad hände med helgen? Var det någon som stal den kanske? Kanske att det går så fort bara för att man ligger still. Egentligen borde det vara tvärt om ju mer man ligger still desto långsammare går det. Solen lyser idag. Jag vaknade tidigt. Jag skulle vilja säga att det berodde på att jag är så utvilad efter helgen men jag gissar att det var hostan som väckte mig. Maken klagade på att jag hostade hela natten så han inte kunde sova. Än jag då? Va!!!

Det var länge sedan det var så kallt ute också. Minus 15 i natt och fortfarande minus 10 när jag åkte till stallet. Jag skulle ju städa de gemensamma utrymmena i helgen så jag fick börja med det när jag kom upp. Sen borstade jag och myste och funderade på vad jag skulle orka med. Tillslut efter överläggning med mig själv bestämde jag mig för att rida ut. Det blev årets finaste morgon så jag är glad att jag inte lyssnade på mig själv. Visserligen bara 35-40 minuter men alldeles fantastiskt vackert. Solen värmer och när jag var tillbaka i stallet var det redan nollgradigt. Fabian verkade trivas och lufsade på på lång tygel utan att bry sig om något. Lite väl loj faktiskt för rätt som det var höll han på att snubbla rejält för han glömde lyfta på hovarna...jag blev väldigt trött i kroppen av att åka häst idag så det märks att konditionen tagit stryk den här veckan. Jag hoppas det är bättre på onsdag för jag börjar längta efter att rida ordentligt. Nästa vecka ska jag försöka ta med monoman till prk så vi får börja bygga upp konditionen trotts att det är djupfryst ute.

Alla i familjen är på skola eller jobb idag. Jag ska också börja jobba om nån timme. Det är första gången på två veckor som vi är frisk, eller i varje fall friska nog att Jobba allihop. Vårkänslorna spirar verkligen trotsa kylan för nu har solljuset äntligen kommit tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar