Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 4 april 2013

ännu en vårdag

Det är svårt att inte njuta för allt vad tygen håller när våren äntligen kommer. Idag var jag väldigt väldigt trött när jag vaknade. Jag låg kvar i sängen och spelade lite candycrush i väntan på att kroppen skulle bestämma sig för om musklerna skulle hålla ihop eller inte. Jag tänkte att lite sovmorgon kunde man väl kosta på sig nu när alla andra har påsklov? Kollade snabbt av kalendern och insåg att jag hade möte med Chefschefen klockan nio. Man borde kanske tänka på sin framtoning i dessa lägen men jag orkade inte ens tvätta håret! Alla som känner mig vet att det nog var första gången i all tid räknad som det har hänt. Nu gick ju mötet precis så bra som de brukar, 35 minuters effektiv avstämning av läget. Dessutom fick jag beröm för min sunkiga ullaredsjacka som utöver att vara fyra år gammal snart faller i bitar...Otippat liksom. Bättre var faktiskt när han i förbifarten sa att det är trevligt med våra möten eftersom jag är en sån energigivare för alla! Hej och hå sånt beröm är man inte van vid, bästa att suga åt sig. Kan det ha varit för att jag råkade klaga på att jag får lite lite feedback av andra och får ge den till mig själv?

Jag var ensam på kontoret och fick gjort så mycket att jag själv blev förvånad. Jag smet iväg på lunchen och åkte till Mamma för lite småprat och pytt i panna. Ingen chokladkartong dock eller morötter för den delen vilket jag tror hon var väldigt glad över. Det var så mysigt. Vi åt och drack kaffe på balkongen i en kvart eller så. Jag blev solbränd på bröstbenet direkt. Jag han inte stanna så länge för jag hade lite mer jobb att fixa innan stallet.

Både Nattis och Thea var med upp idag och hjälpte mig göra stallet. Solen sken helt fantastiskt så medan Nattis tränade skänkelvikningar och sen konditionsgalopp satt jag och pratade med Thea i solen. Vi kunde sitta direkt på marken i solen utan att bli kalla eller blötta om baken. Då är det verkligen vår! Fabian var fin men konditionen är verkligen bara så dålig. Han fixar 2x2 minuters galopp i varje varv med lika mycket skritt emellan. Vi får öka på försiktigt under några veckor. Då vädret var underbart skrittade Thea av honom i skogen och jag och Nattis fick en halvtimmes promenad innan vi tog in hästarna och åkte hem. Vi var nog lite många som fixade för vi missade lita av varje förstod jag på Britt. Nåväl bättre lycka nästa gång och ingen skada skedd.





fräck rotvälta i skogen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar