Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 6 april 2013

Plus och minus...

Man får se det så. Nu är jag väldigt trött efter en städdag så då måste man se saker från den ljusa sidan. Idag har jag mest varit på minus sidan förstås. Till den hör att jag inte fick rida för sadeln var inte tvättad. (istället körde jag Nattis till stallet och hon red barbacka) sen var jag tvungen att tvätta allt från stallet. Nu är jag inne på tvättmaskin fem. Kläder, schabrak, skor, täcken...sen tvätta och putsa sadlar, träns, grimmor...hänga och plocka fram allt ur stallskåpet här hemma. Städa och dammsuga ut där. (det behövdes egentligen inte för smittspridningens skull utan blev av bara farten)

Fy vad det är jobbigt att städa. Framförallt ryktsakerna! I såpa och viricon... Bäst att tänka på det positiva.

På pluskontot: fika med mamma, stallskåpet är ju vårstädat, det luktar såpa i huset , jag har absolut nyaste och snyggaste ridskorna med matchande geiters! Och så har jag ju tränat kroppen av bara farten. Så ska jag ju till Ullared på onsdag så jag kan köpa på mig massa saker om jag vill...

I morgon vill Nattis hålla lektion för mig, helst barbacka för det tycker hon jag ska träna på...själv vill jag ju rida i snygga kläder förstås. Vi får hoppas art det går att rida så det inte är någon kvarka på gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar