Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 3 april 2013

muskeltrött

Igen väldigt trött i mina muskler. Jobbat som vanligt men var betydligt piggare i morse än i går morse trots att klockan ringde fem. Inga mardrömmar eller så. Ringde mamma på rasten för att fråga hur provsvaren gått hos doktorn och det visar sig att hon har fått diabetes! Stackars mamma...även om hon pratar på och verkar glad över att besked och att det var ett behandlingsbart sådant så tänker jag att det ändå måste kännas tufft. Det är ju trots allt en livslång sjukdom även om man tack och lov nuförtiden kan ha ett långt liv. Hela dagen på sjukhuset idag, att hon int egått under av tristess...men nu är hon hemma. Ska försöka sticka lite tidigare från jobbet så jag kan svänga förbi. kanske inte med en choklad ask?! Kanske skulle slå in ett gäng morotsstavar? Jag tror hon skulle uppskatta den svarta humorsgesten;)

Jag har idag hunnit städa ur lite i växthuset, laga middag och sen åka till stallet. Vi lastade och drog till PRK för att rida lektion. Jag hade hoppats på att få vara i ridhuset men det blev på stora banan. Fabian var lite spänt till en början. Han ser aldrig spänd ut när Nattis rider ut där men idag i skymningen var det lite svårt att konsentrera sig till en början. Lektionen var väldigt rolig och givande även om vi inte direkt rörde oss i någon bra form. Fick beröm för slutorna på diagonalen och galopp på rakt spår...Ska hålla i hop händerna bättre bara och driva honom framåt bättre. Svettiga var vi båda två och sista galoppen var han väldigt taggad i. Tror han tycker det är roligt att vara tillsammans med andra han med. Jag är jätte nöjd men behöver sitsträning i min paddock snart. Nattis och Thea tyckte förståss att jag red jätte bra, minst bäst av alla. Ett perfekt team att ta med sig med andra ord:)

Biledrna är lite suddiga men jag lägger in dem ändå mest för att det är roligt att visa att vi gör annat än att rida runt hemma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar