Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 7 april 2013

Sköna söndag

Söndagar är verkligen en av veckans skönaste dagar.,kanske att jag inte känner så den dag då jag börjar tidigt måndag morgon. Men än så länge har jag ju helg ända fram till halv två i morgon. Jag hade ont i hela kroppen när jag vaknade. Kanske att städning och tvättning är en bra träningsform? Hade tyvärr lite ont i halsen när jag vaknade så kanske är det en förkylning på gång? Det hade släppt efter frukost så det var bara att packa bilen full med saker och åka till stallet. Underbart väder idag med faktiskt.

Igår kom det några droppar vatten från himlen och jag har hört rykten om att det ska blir sämre väder snart men än så länge verkar våren komma i långsam men istadig takt. Fabians hovar var lite leriga idag så man kan ju gissa att tjälen snart släpper. Nattis ville ge mig en ridlektioner idag och hade planerat en lektion. Dt var en överraskande bra lektion med tanke på hennes ålder. Efter framskrittning jobbade jag alltså på en femton meters volt med övergångar och sidvertsrörelser i skritt och trav. En hel del bra kommentarer från instruktören och jag kunde faktiskt koncentrera mig på att bara sitta rätt och plötsligt så jobbar vi i form. Sen var det dags för framdelsvändningar runt koner på en trekant och lite galopp på stora mittvolten. Kul lektion och Fabian gick faktiskt jättebra. Utmaningen blev efter 45 minuter när dottern tycker att gamla mamman ska träna sin balans lite och rida barbacka. Inte min säkraste gren så jag var lite tveksam men man får ju lyda fröken eller hur? Så Fabian sadlades av och jag fick börja skritta och trava på volten intressant var att känna hur ryggen känns utan sadel. Jag har ju suttit barbacka förut, kanske förra våren nån gång. Nu kände jag ryggraden och musklerna, förra året var han rund och mjuk av fett. Mycket bekvämare men kanske bättre att inte vara överviktig även för en liten ponny? Dessutom kändes det tydligt när han jobbar i rätt form, då lyfter ryggmusklerna upp mig från ryggraden... I slutet vågade jag mig faktiskt på en liten galopp också men jag Fårö ju erkänna att jag inte alls kände mig bekväm till en början. Rädslan för att glida av på den hårda marken gör att jag inte kan slappna av och bara följa med. Det ser betydligt enklare ut när Nattis rider barbacka. Mycket mer träning och ingen rädsla tror jag. Det var väldigt roligt och jag tror absolut att vi gör om den lektionen nästa helg kanske om jag ber snällt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar