Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

lördag 13 april 2013

Lång arbetsdag

Vi sov väl ganska länge och åt en god frukost innan vi åkte till stallet. Vi hade bytt bort torsdagen mot lördagen så det blev till att mocka och fodra. Det är bra att ha en stark dotter som gärna jobbar. Nattis styrka sitter kanske inte bara i kroppen även om hon faktiskt är betydligt starkare än den lilla spretiga kroppen utstrålar. Nej egentligen är det i uthållighet och villighet att faktiskt göra jobbet. Ibland glömmer hon bort sig, som idag när hon sadlat klart och gjort i ordning men glömt ta upp handskar och spö och ber mig ta upp dem. Mamma som jag är hinner jag gå halvvägs dit innan jag kommer på mig och stannar. Vi skrattar till båda två när jag säger "men hörru!" Haha var jag en lat, bortskämd unge nu? Japp det var hon, och jag en curlande mamma....Vi jobbar på det. Så klart man hjälper varandra men ibland är det så lätt att hjälpa för mycket.

Nattis ville hoppa lite. Vi hade funderingar på att åka till gfrk nästa söndag på clear round men jag ser på honom att hoppmusklerna saknas. Roligt tycker han att det är och det blev en del små språng idag. Ett studs på sockerbitshöjd och ett litet hinder på 50 cm. Galoppen behöver jobbas på och konditionen. Just nu är jag glad att han inte har några symptom på kvarka så han kommer undan med en hel del. Det var stallarbetsdag också idag men jag hade inte tid att hjälpa till tyvärr. Jag vet inte riktigt vad de gjorde men min tid räckte bara inte. Trots det var vi i stallet till klockan fyra nästan.

Hemma lagade jag lyxmiddag och serverade maken ett glas vin. Själv skulle jag till stallet och ta in hästarna så det blev inget för mig. Det tog jag igen till filmen inklisive lite kex och ost.

Filmen vare för övrigt väldigt bra! Moonrise Kingston av Wes Andersson. Fantastisk fint filmad i goa 60-tals färger. Handlar om två unga tonåringar rymmer tillsammans i ett sommar paradis. En riktigt go känsla hela filmen igenom. Och en hel del spännande filmistiska lösningar. Rolig på ett torrt och lite svart sätt. Måste verkligen rekommendera den. Skön känsla att ha sett två riktigt bra filmer, minst fyror, på en vecka och gårdagens fick i varje fall en stark trea.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar