Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 9 april 2013

Verkligt händelselöst

Om jag inte är i stallet eller i trädgården har jag verkligen inget att berätta om. Det gör mig något nedstämd faktiskt när jag tänker på det. Fast när man jobbat 8 timmar finns det inte mycket tid kvar på dagen att låta fantastiska saker hända. Allt som återstår att göra är att försöka se det fantastisk i vardagen då...

Idag hade jag skolbarnsgruppen och drog i gång ett tema om barns rättigheter som vi ska jobba med i gruppen. Det blev väldig bra och alla 21 barn var väldigt aktiva och glada. Och kollegan gav beröm för min insats...väldigt roligt!

Sen kom jag hem och skulle laga mat, och fick åka och köpa potatis, lök och en öl. Konstigt att det känns mer alkoholiserat att köpa en burk öl på närlivs än att handla en dunk vin på systemet? Nu ska vi alltså äta sjömansbiff. Jag ska inte ta kort på den. Så intressant är det inte... Herregud vilken innehållslös dag! Det får bli lite TV. Absolut fantastisk vardag eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar