Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

måndag 8 april 2013

Lördag hela veckan lång?...

Inte alls måndagen kom som ett skott men solen lyste åtminstone. Faktiskt blev förmiddagen väldigt trevlig. Nattis ville gärna ha skjuts till skolan så vi åkte ganska tidigt. Jag hade med andra ord gott om tid på mig att borsta och ha trevligt med min pålle. Igår skrev jag på kontrakt för nästa säsong med Fabian och betalade in 2000 kr i förskott. När allt kommer till kritan kanske jag borde ha köpt den lille krabaten för 55000 kr när jag hade chansen för när vi är klara med honom har vi säkert betalt det och mer där till. Ca 7.500 kostar han per hyresgång inkl. försäkring så efter sex år har vi betalt det hela. Fast frågan är om han är hos oss om fyra år...han är ju ändå rätt gammal, ca 17 år tror jag och antagligen vill vi ha något mera ridbart inom några år och när det är dags att byta skulle han ju inte vara säljbar. Jag har än en gång övertygat mig själv om att det är smart att hyra...

Idag jobbade vi i töm. Jag tömkörde faktiskt enligt de riktlinjer som Anders Eriksson satt upp, dvs inte dubbellongering på volt utan genom ringar till bettet. Jag läste en artikel om bruksridning i en tidning i går och gjorde en bana inspirerad av de lydnadsövningar som fanns där. Bommar på marken i ett L att gå emellan och göra framdelsvändningar i, koner i serpentiner och två upphöjda bommar. Vi klarade av att hoppa dem i galopp bryta av och trava över bommar och genom koner sakta av genom L-formen...det var nog ett av de roligaste passen vi haft på länge, det märks att han gillar lite annat än bara dressyra runt hela tiden.

Något svar om kvarkan har vi inte fått. Det hade inte kunnat utvisas i provet så de skulle göra ett till. Jag håller tummarna för att det är ett positivt tecken. Svar kommer under veckan tror de...

Efter stallet värmde jag lunchen medan jag duschade och gjorde mig i ordning för jobbet. Sen satt jag ute i trädgården och åt och drack kaffe i solen för första gången i år! Så härligt i varje fall där det är lä...utöver det han jag plantera luktärtsfrön och sprida ut häst skit i växthuset. Odlingssäsongen är väldigt försenad. Jag har inte ens en snödroppar i trädgården som blommar än, inga krokus eller ens antydan till grönska. Vi behöver regn och tjällossning NU! Mina tomatfröer har grott fint och med min nya belysning är de faktiskt korta och tjocka så förhoppningsvis har jag kommit igång i rättan tid.

Såna här är det jag har men bilden är från deras hemsida och tyvärr inte från mitt kök:) ska nog gå och köpa mig en rooter till trots att de är dyra. Föresten Cia...jag behöver absolut storlek 36 eller 38 kanske bruna trots allt...kan du??? Pris? Tänk vad fint när jag står där och ska plantera och kan böja mig vilket jag inte riktigt fixar i mina 34:or...har för mig att jag provade M och de höll på att ramla av och att st S inte fanns,så då blev det XS. (Herregud så optimistiskt)...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar