Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

torsdag 11 april 2013

Och sen massor...

Hela dagen jobbade jag och kände mig både pigg glad och uppåt. Sen direkt när jag slutade åkte jag och hämtade Sussie för ett liten "tripp to the Ullared" som man alls inte säger här hemma i byn. Jag behövde egentligen inte så mycket, vilket brukar bli lika dyrt ändå. Det jag verkligen behövde var boots till hagen (insparade kr: 30 per stycke) och helosansalva (säkert en hel tjuga...) det är ju inte på de små sakerna man spar pengar. Bensinpengen är väl kanske en hundralapp så det saknades en tjuga till då för att göra resan värd. Slutnotan hamnade på 2500 kr. Hushållssaker och 600 kr hästsaker. Till hästsaker la jag alltså lite mer än ovanstående. Röda senskydd för hoppning, grått dressyr schabrak, pälsglans och schampo, nya svampar och en ny tröja till mig.

Dottern fick nya tävlingsbyxor och en mountain horse jacka i blå fleece. Lite små kläder till alla en del hygienartiklar och lite mat...kändes som om jag sparade in bensinpengarna. Inte något onödigt alls i påsarna den här gången vilket är en bedrift.

Vi vár hemma riktigt sent. Somnade som en stock och jobbade hela dagen på kontoret. Fick gjort massor av bra saker, inklusive äta lunch med Andjelika och prata om hennes nya jobb. Jag jobbade nästan en och en halv timme mer idag så det kan jag ta ut i framtiden.

Direkt efter jobbet åkte jag hem och fixade grönsaker att ta med på jobbfest. Vi träffas ibland och äger gott på fritiden. Idag kom alla gamla goda kollegor som slutat också. Alla hade något gott att äta med sig och så tittade vi på en riktigt bra film. En oväntad vänskap från Frankrike. Se den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar