Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

söndag 14 april 2013

Vältränad?

Inte riktigt...jag inbillar mig ofta att jag är stark och vältränad. Ibland till och med att kroppen egentligen har sixpack och en sånär snygg rygg där musklerna spelar, under perfekt solbränd...nej det brukar jag inte, så klart. Jag har ju spegel hemma. Men inbillningskraften är ganska stark så när jag har kläder på, gärna i lite för stor storlek så tror jag på fullt allvar att jag ser ut som 20. Det gör jag inte. Om ni undrar så syns det att man passerat 40. Idag känns det också.

Stalldagen i går gjorde att kroppen fick jobba för första gången på hela veckan. Det var rätt mycket stillasittande för att vara mig den veckan. Och mycket god mat. Och vin...ajaja.

Idag vaknade jag tidigt och åkte till stallet själv. Jag passade på att tvätta man och svans och hovskägg på Fabian. Blev väldigt snyggt. I galoppen fladdrade den långa manen i vinden som schampo reklam. Riktigt välborstad och välansad blev han. Ridpasset gick ju därefter, som sagt fladdrande manar och så. Vet Inte hur resten var men han bjöd framåt ( ev beroende på att jag köpt nya skor som sporrarna passade på) och var riktigt trevlig till och från, framför allt i galoppen som faktiskt var tretaktig. Det krävdes en del av de där magmusklerna för att orka sitta tillbaka men eftersom Fabian är så lätt eller svår hur man nu ser på det krävs det inte så mycket styrka. Han tar väldigt lite stöd så det behövs inte så mycket rygg och armar...han går ju inte framåt tillräckligt stort heller för att kräva ihopridning. Egentligen kan man sitta bekvämt och åka karusellponny om man vill. Det blir ju inte så snyggt men ibland fuskar jag. Inte idag...de där mag musklerna alltså.

Efter stallet åkte jag till mamma för att dels kolla att hon ser ut att må bra. Det går inte att lita på en kvinna som ALDRIG är trött eller sjuk utan bara jobbar på...(hon såg väldigt pigg ut) sen hade hon behov av lite hjälp med att plocka undan vinterskyddet på baksidan och erbjöd lite kaffe i utbyte. Det var snabbt avklarat så då åkte jag hem och började på min egen baksida. Den kräver en del insatser. Så nu känner jag att jag inte är vältränad. Inte alls utan snarare tvärt om. Och det sista Fabian gjorde innan jag åkte ar naturligtvis att kasta sig i lerigaste delen av hagen och rulla minst tre gånger. Riktigt gnuggade in leran i den svettiga pälsen så i morgon får jag väl fortsätta mitt tränings pass. Kanske att man är vältränad lagom till bikinisäsongen? Mowhahaha....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar