Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

tisdag 16 april 2013

Och nu?

Jag hade ont i knät hela natten. Varje gång jag vände mig högg det till så jag vaknade. Sådär runt tre började jag fundera på hur det skulle gå att jobba men efter ett lager extrastark Voltarenkräm och knäskydd på så kom jag till jobbet. Allt efter vad dagen gick kändes det stabilare och vid lunch var det bra. Full fart så klart med skolbarnsgruppen på förmiddagen och ett försök att systematiskt utvärdera och följa upp. Ganska trött på slutet och en liten liten hälta på väg hem...

Det måste ha varit uppföljningen, får låta bli det nästa gång. Hemma fortsatte arbetet med att få ordning på altanen. På vinterhalvåret fungerar den som lagringsplats för alla ute möbler, kasserade innemöbler och diverse skräp. Fullt med hö också och spån som spridit sig och en hel del små musbajsar. Vi går ju aldrig ut där mer än för att slänga skräp och hämta djurmat så det är inte konstigt att det förfaller. I år var det trots allt lite mindre så när soffans kuddar var på plats så gick det faktiskt att sitta där en stund.

Jag lagades mat också, det var ju trots allt tisdag. Stekt fisk med ris och en kajsavarg sås. Faktiskt blev det så gott att jag ska skriva ner receptet och göra det igen. Nyfiken?
Ok här är det...

En burk keso,
en bit purjolök,
ett hackat äpple.
Krydda med curry och pressa i en halv liten citron.

Super gott och kan fylla ut vilken måltid som helst om man har för lite ris eller potatis hemma. Eller om man typ bantar. Dessutom är jag fortfarande mätt vilket kan vara ett problem med fisk. Tips från kocken då.
Tisdagskocken kunde vara ett nytt TV program. Jag kunde stå där i ett förkläde och se söt ut. Och så är temat - vad finns det i kylskåpet på en tisdag att laga middag på? Självklart har jag gäster också som sitter och pratar vid bordet och myser med ett glas vatten. (Vi vill ju inte uppmuntra till baginboxalkoholism på en tisdag och allt). Och så pratar vi om triviala saker som Påvevalet, miljöförstöring och barnuppfostran. Eftersom jag är värdinna för programmet får jag ju också sista ordet och kan vara hur tråkig som helst. Bara som motvikt till alla andra tusen matprogram med antingen elaka typer som talar om hur fel andra gör eller möjligen slickar sig på fingrarna och säger - åhhhh så gott! stup i kvarten. (Antingen är de anorektiska så man förstår att om de verkligen åt allt de där de lagade så spyr de i pausen eller så är de feta och borde låta bli att äta det de lagar). Men Gud så elak jag är nu...ska nog inte ha nåt matprogram när allt kommer till kritan, det kan bli hur fel som helst!

Kan det var för att knät gör ont igen? Jag klippte håret på Nattis och böjde det väl lite mer än jag skulle. Tack och lov så hjälpte krämen ganska omgående så nu kan jag gå och lägga mig. Då är jag kanske snällare i morgonbitti. Kanske?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar