Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

fredag 19 april 2013

Tråååkige

Vi ser mycket film och det är sällan jag är besviken. Genre spelar inte så stor roll bara filmen säger något. Spänning, skräck, komedier....bring IT on! Kvällens film lämnade en hel del att önska. Visserligen del 4 men ändå! Bourne legacy. Gäsp. Hur illa kan man göra en uppföljare? Del ett är en av de bästa spion/konspirations spännings filmer jag vet och skådespelaren Matt Damon är suverän i rollen som Jason Bourne. Även uppföljarna håller måttet utifrån bra spänning action rulle. Del fyra är dock så dålig att jag nästan fick kämpa mig för att hålla mig vaken under sista jaktscenen, på motorcykel Sååå tråkigt. Och jag hade inte ens tagit en melatonin tablett så det säger en del, det tar ganska mycket för ett jag ska känna att ögonblicken dippar.

Hoppas vi se något bättre i morgon kväll för annars kommer jag bli besviken. Den här dagen var gör bra för att sluta med en skitfilm.
Jeremy Renner gör en meningslös karaktär helt utan substans och motspelerskan "jag gjorde det för vetenskapen" (har vi hört den förr?) Rachel Weisz mesar sig igenom hela filen som ett äkta Hollywood våp. Inget genus perspektiv förrän hon åtminstone lyckas sparka boven av mc...kan lika gärna säga hur det slutar så slipper ni se eländet. Skit.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar