Om mig

Mitt foto
Sweden
Tänk om man kunde göra allt det man ville? Tänk om det fanns tid? Livet mitt i livet kan ibland trava på så man glömmer att det är just detta ögonblick som är livet...Jag vill försöka fånga drömmarna i livet och hålla dem levande, om inte annat bara för idag...

onsdag 17 april 2013

En god dag

På alla sätt. Är väldigt nöjd med hur allt fungerat. Började redan halv sju med att spela spel i morgon ljuset och en kopp kaffe. Härlig start på dagen. Sen fick jag lite planeringstid och skrev in lite kommentarer i min tema-mindmap. Och lagt in ett par bilder...sen var det dags för fantastiska Gunhild att utföra diverse mycket blöta experiment i lekrummet. Vad flyter och vad sjunker? Och hur många barn får plast runt en balja samtidigt som alla skvätter? Och hur mycket vatten blir det på golvet om man kastar vattenfyllda ballonger i?...hur blöt blir fröken? Många frågor att svara på men Gunhild vet ju allt och är starkast i världen!

Efter jobbet åkte jag för att hämta material för skräpplockar dagarna nästa vecka. Det blir ett led i förskolans miljöjobb och barnkonventionen då flera barn tyckte att en rättighet borde vara en ren miljö! Heja våra barn säger jag bara...

När jag klev ur bilen var den där, våren! Precis nedanför mina fötter stod de första tussilagona. De första jag sett i år men det är klart jag har ju inte letat. Bara några meter därifrån stod sen årets första sommartecken, MASKROSOR! Hur mycket vår kan det bli på en dag sådär?

I stallet borstade vi av hästarna ute, trots att det yrde lite päls...sopade upp det mesta men fördelen för Britt är ju att dammet kommer på utsidan! Eftersom mitt knä inte alls tycker att ansträngningar av något slag är bra just nu insåg jag att det blev att åka häst i skogen. Underbart väder för en skritttur och Fabian var inte alls ledsen över att slippa dressyren en dag. Karin och Tilda följde med ut så det blev en helt underbart trevlig eftermiddag.

Nu sitter jag på altanen och lyssnar på blåmesar och en kontrast som sjunger i skogen. Det är så fint alltihop så snart kommer väl skogens små Bambi och vilda harar att hoppa fram och sättas sig bredvid som värsta Disney filmen...livet är gott...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar